Logo Background

Kıskançlığın Kıskacından Kurtulun

  • Yazar: Psikolog Beyhan Budak 86 Comments86 Yorum Comments
    Son Güncelleme: 23 Mart 2010

    Daha önceki yazılarda kıskançlık ne olduğundan ve kıskançlık sebeplerinden bahsetmiştik. Kıskançlık neredeyse her insanda mevcut olan bir duygudur. Özellikle romantik ilişkilerde kıskançlık çoğu insanın en azından bir kere hissettiği bir duygudur.

    Kıskançlığı ikiye ayırabiliriz; sağlıklı olan kıskançlık ve sağlıksız olan kıskançlık olarak.Sağlıklı kıskançlıkta, ortada eşinizi/partnerinizi kıskanmak için açık ve net kanıtlar mevcuttur.Örneğin, eşinizin cep telefonunda, başka bir insanla yapılan uygunsuz içerikli mesajlar bulabilirsiniz ya da eşinizi dışarıda bir ortamda başka bir insanla çok samimi bir şekilde görebilirsiniz.Bu durumda hissettiğiniz kıskançlık gerçek bir sebebe bağlı olan normal bir duygudur.

    İkinci olarak bahsettiğimiz sağlıksız kıskançlıkta ise, kıskanmak için eşinizin bir şey yapmasına gerek yoktur. Siz, eşinizin herhangi bir davranışından, ya da gerçekte problem oluşturmayacak bir tutumdan eşinizi kıskanabilirsiniz. Bu duruma örnek vermek gerekirse, eşinizin yaşanan bir aksaklıktan dolayı eve geç gelmesi gerektiğinde, sizin bu durumdan bambaşka anlamlar çıkararak kıskançlık yaşamanız gösterilebilir.

    Sağlıksız kıskançlık, ikili ilişkileri, hem kıskanan hem de kıskanılan için çekilmez hale getirir. Kıskanan insan, yaşadığı endişe, korku, öfke duygularının ateşinde kavrulurken, kıskanılan eş ise hayatının devamlı kontrol edilmesinden, kendisine karşı duyulan güvensizlikten ve kısıtlanmaktan dolayı psikolojik problemler yaşayabilir.

    Kıskançlıktan Kurtulmanın Yolları

    • İlk olarak kıskançlığınızın türünü belirlemelisiniz. Yaşadığınız kıskançlık sağlıklı bir kıskançlık mı yoksa sağlıksız kıskançlık mı? Bunu belirlemek için, eşinizi nelerden kıskandığını düşünmeli ve gerçekten ortada ilişkinizi tehdit eden bir durum var mı değerlendirmelisiniz.
    • Eğer ortada eşinizi kıskanmak için net kanıtlar olduğunu düşünüyorsanız, bu durumu eşinizle konuşmalı ve birlikte bir çözüm yolu bulmalısınız.
    • Eğer ortada ciddi anlamda bir kanıt yok ve siz hala yoğun bir şekilde kıskançlık hissediyorsanız, yaşadığınız kıskançlık büyük ihtimalle sağlıksız bir kıskançlıktır.
    • Sağlıksız kıskançlık yaşayan kişiler, yaşadıklarının sağlıksız olduğunu belirleyerek ilk adımı atmış olurlar.Durumu tespit ettikten sonra, hangi durumların, sizi kıskançlığa sürüklediğini belirleyin.Bunlar, eşinizin başka bir erkekle/kadınla konuşması, eşinizin o gün eve geç gelmesi ya da sizin eşinizi telefonla aradığınız zaman telefonun meşgul çalıyor olması gibi durumlar olabilir.
    • Sağlıksız kıskançlığınızın sebeplerini belirledikten sonra, belirlediğiniz sebeplerin üzerine düşünüp, ana sebepleri bulabilirsiniz: Örneğin, eşinizin herhangi bir karşı cinsiyle konuşması gerektiği için konuştuğunu ve sizin bu sebeple eşinizi kıskandığınızı varsayalım.Bu durumda kıskanmanızın ana sebebi, sizin temelde eşinizin sizi yeterince çekici bulmadığı için herhangi bir insanla sıradan meseleler için konuşurken bile o insanı sizin yerinize tercih edeceği korkusu olabilir.

    • Bir an için aklınızdan geçen kıskançlık sebeplerine dair en kötü senaryonun gerçek olduğunu varsayın. En kötü ihtimalle neler yaşarsınız? En kötü ihtimalde yaşayacağınız şeyler gerçekten çok mu korkunç?
    • Aklınızdan geçen olumsuz senaryoları düşünüp, “bu durumu başka birisi yaşasaydı neler düşünürdü ve nasıl değerlendirirdi?” sorularını kendinize sorun.,
    • Olumsuz ihtimallerin yanında olumlu ihtimalleri de aklınıza getirin.Sonuçta karşınızdaki insan bir düşman değil, değer verip sevdiğiniz eşiniz.En azından bunu hak ediyor olmalı.
    • Evlilikler güven üzerine kuruludur.Siz eşinizi gerçekten kıskanacak bir sebebi apaçık görmediğiniz müddetçe eşinize inanmak zorundasınız.
    • Sonuç olarak, kıskançlığın temel içgüdüsü ilişkiyi kurtarmak olsa da, aşırı kıskançlık durumunda evlilik ve ilişki içten içe kendini tüketir ve sonunda ayrılık kaçınılmaz olur.Aşırı kıskançlığın temelinde, çoğu zaman, özgüven eksikliği, yetersizlik ve kişilik problemleri yatabilir.Eğer kıskançlığınızın ilişkinize zarar verdiğini düşünüyor ve bunun kendi başınıza baş edemediğinizi düşünüyorsanız acil bir şekilde psikolojik destek almalısınız.

    Ayrınıtlı Bilgi İçin Psikolog Beyhan Budak
    E-Posta: beyhanbudak@gmail.com

    Bu yazıyı beğendiyseniz, lütfen yandaki butona tıklayınız --->
    Psikolog,Çankaya Psikolog,Ümitköy Psikolog,Ankarada Psikolog
  1. #1 ayla
    02 Haziran 2010 pm31 11:45

    kıskançlıktan kurtulmak istiyorum bana yardım adin lütven elinde deyil ne yapıyım eşimmi çok seviyorum eşimle bu yüzden tartışıyoruz eşimide üzüyorum kendimide

    Cevap VerCevap Ver
  2. #2 ayla
    09 Haziran 2010 pm31 13:33

    kıskançlıktan kurtulmak istiyorum yardım ve cevap bekliyorum soruma

    Cevap VerCevap Ver
  3. #3 Psikolog Beyhan BUDAK
    11 Haziran 2010 pm31 18:46

    Biraz daha ayrınrılı bilgi verebilirseniz yardımcı olabiliriz, Ayla Hanım.

    Cevap VerCevap Ver
  4. #4 ayla
    12 Haziran 2010 pm31 13:51

    slm ben ayla 10 yıılık evliyim elimde olmadan eşimi kıskanıyorum tv seyrederken dekolteli bir kadın çıksa filimde yada dizide hemen kıskanıuorum bundan kurtulmak istiyorum offf bazende aşırıya kaçıyo benim bu halim eşimle tartışıyoruz bundan dolayı biliyorum onu çok sıkıyorum eşim bana her türlü özgürlügü veriyor ama ben ona veremiyorum kıskançlık yüzünden beni aldatmayacagınıda biliyorum ama ne yapıyım severek evlendim halada birbirimizi çok seviyoruz çocuklarımda var bazen bu kıskançlıgımın yüzünden kırıyorum eşimi ufacık bi şeyi büyütüyorum neden baktın gibi şeyler bu durumdan kurtulmak istiyorum bana fikir verin lütven okuyupda bana zaman ayırdıgınız için saolun

    Cevap VerCevap Ver
  5. #5 ayla
    16 Haziran 2010 pm31 13:29

    neden bana hiç fikir veren yok admin yazdım ama cevap vermediniz fikirlerinizi bekliyorum

    Cevap VerCevap Ver
  6. #6 Psikolog Beyhan BUDAK
    16 Haziran 2010 pm31 13:46

    Merhaba Ayla Hanım,
    Kıskançlık, ilk bakışta basit bir problem gibi görünse de aslında birçok şeyin birleşiminde oluşan köklü bir problemdir.Yazıda bahsettiğim gibi eğer ortada kıskanmak için ciddi bir problem yok ve siz kıskançlık krizlerine giriyorsanız yaşadığınız durum sağlıksız kıskançlıktır.
    İlk olarak sizi kıskançlığa yönelten şeyin ne olduğunu bulmaya çalışın.Gerçekte neden korkuyorsunuz?Eşinizin sizin beğenmemesinden mi, sizi yetersiz bulup başka kadınlara gideceğinden mi? Yoksa eşinizden önce siz kendi kendinizi mi yetersiz buluyorsunuz?
    Kendi kıskançlığınızın sebeplerini bulduktan sonra, eşinizin bu konuda neler düşündüğünü ona sorun ve bu konuyu birlikte tartışabilirsiniz.
    Yapabileceğiniz bir başka şey ise, aklınızdaki olabilecek en kötü senaryoların neler olduğunu düşünün; bunlar gerçekten olsaydı hayatınızda neler değişirdi?Değişen şeyler sizi nasıl etkilerdi?
    Bu soruları sorarak kendinize ve kıskançlığınıza gerçekçi bir bakış açısı sağlayabilirsiniz.Bunların haricinde eğer imkanlarınız uygunsa bir psikogdan yardım alabilirsiniz.Bir psikologla birlikte sorunların çözümü daha kolay ve daha hızlı olacaktır.
    Aşağıda önerdiğim iki kitabı okuyarak da kendi kendinize yardım edebilirsiniz.

    Kıskançlığın Üstesinden Gelin; Dr. Windy Dryden, HYB Yayınları
    Kıskançlık, Dr. Ralph Merkle, Gendaş Yayınları
    Umarım yardımcı olabilmişizdir.

    Cevap VerCevap Ver
  7. #7 ayla
    16 Haziran 2010 pm31 19:35

    slm çok tskler admin gerçekten çok anlamlı sözler yazmışsınız herşeyi deneyeceyim ama eşimin beni asla aldatmayacagına inanıyorum ve biz severek evlendik çok mutluyduk ama bu kıskançlık bozacak mutlulugumuzu korkuyorum eşimi çok seviyorum bu kıskançlıktan kurtulacagım inşallah çok tskler fikir verdigin için bana admin

    Cevap VerCevap Ver
  8. #8 ayla
    29 Haziran 2010 pm31 14:09

    admin size çok tskler ediyorum eskisi kadar kıskançlık kalmadı bende eşimlede tartışmıyoruz artık çok saollun beni dinlediniz ve bana yardımcı oldugunuz için tskler

    Cevap VerCevap Ver
  9. #9 gökhan
    11 Temmuz 2010 pm31 14:57

    merhaba admin.ben memleketimden ayrı başka şehirde polis memuru olarak çalışıyorum.memleketimde nişinlım var ve seneye evleneceğiz inşallah..ben nişanlımı aşırı şekilde kıskanıyorum.nisanlım 19 yaşında.apartmandaki 16 yaşındaki bi çocuğa aşkım felan dıyar bana daha çocuk olduğunu söylüyor ben çaktırmamaya çalışıyorum ama çok kıskanıyorum.düğünlerde ben olmama rağmen saçını başını yapıp kalkıp oynuyor ben istemiyorum diyorum.o kadar erkeğin önünde kalkıp oynamanı istemiyorum süslenme normal git diyorum.bundan dolayıda çok kıskanıyorum.ancak onun yanında iken böyle bi sorun yok ne yapabilirim.cevabınızı mutlaka bekliyorum çok seviyorum nisanlımı ama bunlar zarar veriyor üzülüyor farkındayım.nisinlımı çok kırıyorum bu kıskançlıktan dolayı.telde konusurken sesimden anlıyor hemen canı sıkılıyor ne yapacağımı bilmiyorum elimde değil bana yardım edin.bekliyorum cevabınızı..

    Cevap VerCevap Ver
  10. #10 gökhan
    11 Temmuz 2010 pm31 14:59

    lütfen cevap verin yardımcı olun bana..

    Cevap VerCevap Ver
  11. #11 gökhan
    11 Temmuz 2010 pm31 15:00

    :( (

    Cevap VerCevap Ver
  12. #12 sevgi
    13 Temmuz 2010 pm31 09:40

    ayla hanım gercekten duzeldınızmı bendede var bu huydan kıskanclık esımı delırtecek sekılde bende duzelmek ıstıyorum doktor yardımı aldınızmı aldıysanız ne gıbı deyısım oldu sızde

    Cevap VerCevap Ver
  13. #13 eda
    22 Temmuz 2010 pm31 10:52

    selam , ayla hanımın yazdıklarını aynen bende yaşıyorum ve sürekli tartışıyoruz. kendime hakim olamıyorum sürekli gözüm onun ğstğnde neden ona baktın nedn buna baaktın ayka hanımında dedigi gibi tv de güzel bir kadın yada açık giinmiş bir bayan çıktıgında izliyorsa bunu bile problem yapıyorum .. ayla hanım doktor yardımımı aldınız yokda tavsişye edilen kitaplarmı iyi geldi.admin yardımcı olursanız sevinirim. her gün kendi kendime karar alıyorum yapmıycam etmiycem diye ama en ufak bir şeyde kötü düşünüyorum mesela telefon açmadıgı zaman başka birisnin yanında olabildigi aklıma geliyor. bunları defalarca konuştuk öyle birşey olmadıgını defalarca söyledi ama artık beynimde yer etmiş sanırım. lütfen yardım

    Cevap VerCevap Ver
  14. #14 admin
    26 Temmuz 2010 pm31 19:11

    Merhaba Eda Hanım, Ayla Hanıma tavsiye ettiğim kitapları size de önerebilirim.Kitaplar eğer mümkünse sorunlarınızı kendi başınıza çözmenizde size yardım edecektir.Eğer sorunlarınızın üstesinden kendi başınıza gelemiyorsanız bir psikolog yardımı şart olacaktır.

    Cevap VerCevap Ver
  15. #15 ozge
    14 Ekim 2010 pm31 13:43

    merhaba umarım banada yardım edersiniz.. ben artık bu kıskanclıktan bıktım usandım cok yersiz gereksizce kıskanclıklar yapıyorum biliyorum… biliyorum ama kendımı frenleyemıyorum.. bi anda gozlerim kararıyor. ciddi tartıslamar yasıyorum ama bunları olay bıttıkten sonra farkediyorum ve ben nabtım dıye dusunuyorum ama hersey ıcın cok gec oluyor.. basımdan gecen en son olayı anlatayım… daha 3 aylık evliyim.. ve birbirimizi cok severek evlendık ve hala gercekten bırbırımzı sevdıgımıze okadar eminimki.. annesı hasta oldugu ıcın 3gundur annesınde kalıyoruz.. kavga sebebımız ınternet… ısten gelince ınt. oturuyor uyumuyor dıye kavga cıktı kendı evımızde ınternet yok uyuyorsun sımdı uyumuyorsun kımlerle konustun kımle yazıstın bi ton laf soyledim.. sonra ıs yerınde evli cocuklu bı kadın var bende tanıyorum onu bana selam yollamıs esime senle nıye konusuyo fabrıkada kırıstırıyorsunuz zaten sen ona asıksın dıye bır cok laf soyledim o bana bagırdı ben ona okdar gozum dondukı öldurmekle bile tehtıt ettım sınırımden kafamı duvara vurdum kafam yarıldı falan esımde bana yazık korku dolu gözlerle bakmaktan baska bişey yapamadı..ve en sonunda bana bıttı artık ömrumun sonuna kdar bu sekilde yasayamam ben mutlu olmak ıcın evlendım bunları yasamak ıcın degil dedi.. ve artık konusmuyor benımle.. ayla hanıma yazdıklarınızı okudum .Gerçekte neden korkuyorsunuz?Eşinizin sizin beğenmemesinden mi, sizi yetersiz bulup başka kadınlara gideceğinden mi? Yoksa eşinizden önce siz kendi kendinizi mi yetersiz buluyorsunuz?
    demişşiniz ve o söyledigiizin hepsini dusunuyorum.. kıskanclıgımdan dolayı bırakıp gıdıcek dıyede dusunuyorum.. bu sebeb benden uzaklastırıyo onu bnu hıssedebiliyorum nolursunuz yardım edın bana cevabınızı bekliyorum nolur yardım edın ben bosanmak ıstemıyorum..onunla yaslanmak ısıyorum

    Cevap VerCevap Ver
  16. #16 gamze
    29 Ekim 2010 pm31 11:42

    ya bn çok saçma olcak ama sevgilimin önceki yaşadığı ilişkilerden yani çıktığı kişilerden (önceden sevgili olduğu için) kıskanıyorum çok rahatsız oluyorum :S tabiki geçmişinde bn yoktum ama yinede ne bilim bn herşeyi ilk onda yaşadığım için rahatsız oluyorum

    Cevap VerCevap Ver
  17. #17 hanife
    11 Kasım 2010 pm31 20:46

    mrh bende eşimi çok fazla kıskanıyorum ve bu yüzden onu fazlasıyla bunaltıyorum. Ne olur bana yardım edin ben eşimi çok seviyorum ama kıskançlıktan da kurtulamıyorum. 9 yıllık evliyim 2 çocuğum var eşimden de ayrılmak istemiyorum. yardımlarınızı bekliyorum.

    Cevap VerCevap Ver
  18. #18 hanife
    11 Kasım 2010 pm31 22:01

    sizleren cevap bekliyorum. lütfen yardım edin

    Cevap VerCevap Ver
  19. #19 hanife
    12 Kasım 2010 pm31 16:25

    bana cevap verecek kimse yok mu

    Cevap VerCevap Ver
  20. #20 admin
    13 Kasım 2010 pm31 09:37

    Hanife Hanım, yukarıda Ayla Hanım için söylediklerimiz sizin için de geçerlidir.Eğer bu sorunların üstesinden kendi başınıza gelemeyceğinizi düşünüyorsanız bir uzmandan yardım alabilirsiniz.

    Cevap VerCevap Ver
  21. #21 melek
    12 Ocak 2011 pm31 16:15

    benim de sorunlarım var.kıskanmıyorum ama kıskanılıyorum.hem de çok fazla.sizin de dediğiniz gibi sağlıksız bir kıskançlık bu.her gittiğim yere,dostlarıma,kardeşten de öte olduğum insanlara karşı kıskançlık duyuyor.bu yüzden ilişkimiz çok sarsıldı.ayrılma aşamasına geldik.sonra barıştık ama yine aynı kıskançlıkla devam ediyor.evden dışarı çıkamıyorum.ve çok bunaldım.böyle giderse ayrılacağım.onu çok seviyorum ama gerçekten bıktım.onun kıskançlığının geçmesi için çaba gösteriyorum ama o kıskanç olmaktan memnun.sanırım en kötüsü de bu :S

    Cevap VerCevap Ver
  22. #22 yonca
    18 Ocak 2011 pm31 10:04

    yukarıdakı yazıları okuyunca daha ıyı anlıyorum ki,ne kıskanan nede kıskanılan mutlu.peki bu kıskançlık neden var?belki de çogu evlılıkte iletişim eksikliğidir.belkı de kıskananın kendini sevmemesi kendine haksızlık etmesidir bilemıyorum.tek bildiğim şey KISKANÇLIK KADAR KÖTÜ BİŞEY YOK…..
    ve yıne anlıyorum ki kıskançlığa bir ÇARE yok.ya kendine bir şekilde hakım olucaksın yada kıskandığın kişiyi tamamen kaybedeceksin….ve bende yukarıdakı yazan bayanlar gibiyim,çok kötüyüm.ÇOK YORGUNUM ,ÇARESİZİM.ne yediğimden ne içtiğimden ne de ortamlarımda mutlu olabılıyorum artık.hep bişeylerı kafanda yorumlamak,sürekli düşünmek insanı bitiriyor.6 yıllık evliliğim artık bitiş aşamasında bunu çok ıyı hissediyorum.evliliğim bitince neler olabılır diye düşündükçe üzülüyorum ama bu durumda yaşamak daha da mutsuz edıyor benı.

    tek düşündüğüm biricik oğlum….benım yetiştiğim mutsuz bır aile gibiailede yetişmesini istemıyorum onun mutlu olmasını istiyorum.bu kıskançlığım yüzünden sadece eşimden değil kendimden de nefret ediyorum.bir şeyi ancak yaşayan bılır ve anlayabılır sanırım….

    Cevap VerCevap Ver
  23. #23 sultan
    30 Ocak 2011 pm31 11:23

    sıze yazaraken sunu anladımkı kendıme olan guvenımı kaybetmısım. yıllar önce bırıyle tanısmıstım bırbırımızı cok sevıyorduk hergun beraberdık vakıt cok cabuk gecıyordu mutluyduk onun aılesı cok muhafazakar olmasına ragamen. ben aılemle zorla norvece geldım hayatımda hıc gıtmedıgım kucuk bı sehırdı. ve bu ayırlıktan sonra en buyuk ayırlıgı asıl ben onunla yasadım. benı terk ettı norvece geldıkten sonra nedenler ıse, aılesı duymustu ıstemıdeler kendılerının ıstedıgı kızı almak ıstedıler oglarına. ve o kısı bana guvenemeıcegını söyledı orda kımlerle görsceksın nerden bılebılırımkı benden önce ne yapıyorsan benden sonrada onu yap dıyerekten kendıne göre bahaneler cıkarttı. o benım hayatımdakı tek erekektı onu tanıdıgımda 17 yasındayım ondan aldıgım bu ızler benım pıskoljımı bozdu herkese karsı guvensızdım aıleme dostlarıma bıle. ben ıkı ay aglayarak uyudum hep farklı gızlı ısımlerle ona ulasmaya calısırdım mealler atardım o her defasında benım oldugumu anlar bana kufr eder benı dıslardı. cok korkuyordum onun baska bı kızın gözlerıne bakmasına gulmesıne slm vermesı bunlar benım ıcın sadce acıydı..hasta olmustum kendıme aynada bakamıyordum bır gun anladımkı benı gerckten sevmedıgını anladım ve kendımı toplıcagam söz vermıstım..
    ben ona hıc yazmıyordum artık cunku her defasında aynı keılmlerı duyuyordum ve bu bana yazmaya basladı bu sefer ben artık guvensızdım ona karsı keske bunları hıssetmeseydım. ben turkıye gıttıgımde karsıma cıktı yolun ortasında bana evlenme teklfı ettı yuzunu gördugumde cok degısmıstı bı bucuk yıl onu kocaman adam yapmıstı. bız onunla görsutuk cok kez bana cok pısman oldugunu hayatında ılk defa bı hata yaptıgını ona dönmemı ıstedı bıdaha benı hıc uzmeyecegını söyledı gercekten cok psımandı gözlerınden anlıyordum bunu hep. aılesıne artık sözude gecıyordu cunku kendısı 24 bense 20 olmustum. aılelerınde haberı var bız cok mutluyuz yazın nısanlanacaz ınsallah bana karsı cok ıyı bırısı fakat ben sureklı gecmıse gıdıyorum bana yaptıklarını yuzune vuruyorum sureklı sankı o baska bır kızla görsuyormus gıbı canını sıkıyorum bana karsı cok durust oldugunu bıldıgım halde yapıyorum. olmayan seylerın kıskanclıgını yapıyorum gecmıs sureklı hayallerımde gezıyor benı terk etmıcegnı bılsem bıle bunu yapacakmıs gıbı huzursuzluk yapıyorum. kendımı asamıyorum sureklı o kötu gunler aklımda sımdı o guvendıgım halde bunları sureklı yapıyorum… neden bılmıyorum bana bırısı lutfen nasıl bu sorunu asabılecegımı söylesın tsk ederım ıyı gunler

    Cevap VerCevap Ver
  24. #24 gulbahar gulşah
    12 Nisan 2011 pm31 22:17

    slmm yazdığınız yazıyı büyük bir beğeniyle okudum ama bunu yapmak benim için hiçde kolay değil ben sevgililerimi aşırı derecede kıskanıyorum mesele bi kız kankilerile falan konuşsunlar ben kıyameti koparıyorum elimde değil bir kerede ben aldatıldım sanırım o yüzden böyle davranıyorum lütfen yardım edin şimdiden çokkk teşekkkkürlerr

    Cevap VerCevap Ver
  25. #25 gulbahar gulşah
    13 Nisan 2011 pm31 17:45

    lütfen biride bana cevap yazsınn

    Cevap VerCevap Ver
  26. #26 çok seviyorum
    22 Nisan 2011 pm31 09:25

    merhaba benimde sorunum aynı problem kıskançlık .. 8 yıldır çıkıyoruz bu sene nişanlandık birbirimizi çok seviyoruz ama ben en yakınımdan bile kıskanıyoryum hatta erkekten bile kendi kafamdan seneryo kuruyorum başkasıyla birlikte die sonra beni arayınca kurdugum seneryo üzerinden konuşuyorum tabii tartışmalar başlıyor.ama en büyük problemin de kafamda şüpheler yaratıp aptalca planlar yapıyorum hep denetliyorum ne bilim dükkanını karıştırıyorum arabasını arıyorum telindeki isimsiz numraları yazıp tek tek seslerini dinliyorum kadın mı die sonra haklı o çıkıyo ben haksız benim sorunum geçmez beni yer durur gibi geliyoo..

    Cevap VerCevap Ver
  27. #27 ceff
    03 Mayıs 2011 pm31 11:05

    Ya arkadaşlar hepinizin yazılarını ve sorunlarını okudum.Kendi kendinizi tedavi etmek veya bunun üstesinden gelmek bu kadar zor mu acaba anlamıyorum.Kendinize biraz öz güveniniz olsun.Madem kıskanıyorsunuz en azından şöyle düşünmeye çalışın ”Onu sevip kıskandıgım için gidecekse allah yolunu açık etsin ” bu kadar basit.Ben kız arkadaşımı kıskanıcam oda bundan dolayı beni terk edecek öyle mi.YOLU AÇIK OLSUN…Eğer ki aklı başında biri ise oturur benimle konuşur beni rahatlatır FORMUL BU KADAR BASİT…Ayrıca şuda var neden karşı tarafı düşünüyorsunuz ki.Bazıları internette takılıyor okudugum kadarıyla bazıları iş yerinden arkadaşlarıyla selam getiriyor bazıları dügünde göbek atıyor.Rahatsız oldugunuz bu durumları konuşun anlayışlı aklı başında bir insansa ve size saygısı varsa zaten sizi üzün bu durumların önüne geçecektir.Aksini yapmaya devam ediyorsa sizde onu sinir edecek şeyler yapın ki sizi düşünmekten bu saçmalıkları yapmaya zaman bulamasın :) )Böyle kara kara düşünmeyin arkadaşlar çaresi kolay bu işlerin :) )psikolog degilim ama hayatımda yüzlerce sevgilim oldu psikolojim bozuldu bu nedenlerle ve sonunda çareyi kendim çözdüm.Şimdi benim sorunum da şu NEDEN HER ÇIKTIGIM KIZ ARKADAŞIM BU KADAR KISKANÇ :) ) Neden mi?? Çünkü kendime olan özgüvenim tavanlarda.:))

    Cevap VerCevap Ver
  28. #28 gülcan
    03 Mayıs 2011 pm31 17:43

    benim durumum hepinizden vahim ben annesinden kız kardeşinden kuzenlerinden….
    yani 1. derece yakınlarından bile kıskanıyorum diğerlerini saymama bile gerek yok.

    ona kimse dokunmasın kimse öpmesin…

    ben hastayım biliyorum ama elimden bişey gelmiyor

    Cevap VerCevap Ver
  29. #29 ceff
    04 Mayıs 2011 pm31 13:46

    Gülcan Hanım, sen böyle kendini şartlar ve kendini hasta olarak görmeye devam edersen seni kendin değil psikolog bile kurtaramaz.Biraz rahat olun ya kıskançlığında sınırı olmalı bune böyle ablasından annesinden..

    Cevap VerCevap Ver
  30. #30 şaşkın
    06 Mayıs 2011 pm31 14:58

    ceff haklı.
    ne bu böyle annesinden ablasından kıskanıyorum. hani şarkıdaki ironi sanki gerçek olmuş. “henüz 3 yaşında bir kardeşim var seni ondan bile kıskanıyorum” yapmayın ya.

    sevdiğinizle hayatı paylaşırken onun sevdiklerini de paylaşıyorsunuz.o kimi severse kimlerle mutluysa sizde o onlarla mutlu oldukça mutlusunuz demektir. sevmeseniz bile aşk katlanmaktır kıskanmak değil. o kişileri sevmediğiniz için bunun kıskançlık olduğunu düşünüyor olabilirmisiniz? ben benzeri bir durum yaşamıştım. eşimin annesi ve kardeşlerine süpürgeci gibi hizmet etmek beni rahatsız ediyordu. ama bu kıskançlık olarak algılandı. bence istemiyorsanız yanlarında kalmayın arkadaşları yada ailesiyle zorunlu birliktelikler dışında o yalnız takılsın sizde hayatın tadını çıkarın. asıl sorun zorunlu olarak onlara katlanmanıı şstemesinde başlar. yaşadım biliyorum. sevdiğiniz malınız değil. istediği gibi davranır.istediği ile belli ilişki ölçülerinde birlikte görüşür. sizde ona şekil vermeye kalkmazsınız o da size. yani bırakın annesi ile rahat rahat görüşsün canım.

    Cevap VerCevap Ver
  31. #31 şaşkın
    06 Mayıs 2011 pm31 15:03

    hanife hanım bence siz sorunu olmayan mutlu kadınlardansınız.
    2 çocuk 9 yıllık evlilik. rutine binmiş sanki hayat. naçizane önerim kendinize bir hobi bulun. yada ailece bir şeyler yapmaya çalışın. eşinizle vakit geçirdikçe, ailenizle olmanız size güven verdikçe kıskançlık ortadan kalkacaktır. siz çocuklarl ilgilenmekten eşinizle ilgilenmeye vakit bulmayınca ki bu çok doğal hele ki çalışan kadınsanız bu ilişkinize yansımıştır. sizde bu tedirginliğe kapılmışsınızdır.

    relaks. zira gideceğiniz uzmanda size aile terapisi önerecek. aile ve eşle daha fazla vakit geçirin diyecek. en son ne zaman eşinizle baş başa yemeğe çıktınız? en son eşiniz size ne zaman çiçek aldı. ne zaman el ele yürüdünüz.

    sevgiyle kalın

    Cevap VerCevap Ver
  32. #32 kıskancımmmm
    07 Mayıs 2011 pm31 21:14

    gülcan aynı durumdayım seni çok iyi anlıyorummmm :(

    Cevap VerCevap Ver
  33. #33 ayla
    08 Mayıs 2011 pm31 08:18

    herkese slm çok şükür ben artık kıskançlık hastalıgından kurtuldum şimdi eşimle çok mutluyuz artık kıskançlık sebeblerinden hiç tartışmıyoruz çünkü artık kıskançlık kalmadı o hastalıktan kurtuldum tamamen piskolojikmiş şimdi düşünüyorumda çok yanlış davranışlar yapmışım bana yazan herkese çok çokkkk teşekkür ederim allah razı olsun

    Cevap VerCevap Ver
  34. #34 gülcan
    09 Mayıs 2011 pm31 13:31

    ayla hanım bizede yardım etseniz?

    Cevap VerCevap Ver
  35. #35 gülcan
    09 Mayıs 2011 pm31 13:32

    arkadaşlar ailesinden kısmanmam doğru değil ben bunu biliyorum ama elimden bir şey gelmiyor deliriyorum.

    Cevap VerCevap Ver
  36. #36 merve
    25 Mayıs 2011 pm31 19:31

    bende aynı senın gıbıyım arkadas.tv seyrederken bı bayan cıksa caktırmadan bakıyormu dıye bakıyorum araba dolasırken aynadan takıp edıyorum ıs yerıne gıdıyorum gızlıce once bı kontrol edıyorum sonra yanına gıdıyorum.gercekten cok kötü birsey.care arıyorum ama bulamıyorum.elimizde degıl yanı.bu yaradılıstan..seni cok ıyı anlıyorum

    Cevap VerCevap Ver
  37. #37 miniş
    06 Haziran 2011 pm31 17:11

    ayla hanım, aynı duyguları bende ve birçoklarıda yaşıyor, kurtulmuşsunuz ne mutlu size, ama bunu nasıl yaptığınızı daha açık ayrıntılı anlatabilirseniz bizede çok yardım etmiş olursunuz…
    lütfen çıkmazdayımm :(

    Cevap VerCevap Ver
  38. #38 miniş
    06 Haziran 2011 pm31 17:32

    daha ayrıntılı bilgi, lütfen ayla hanım …

    Cevap VerCevap Ver
  39. #39 Ahmet
    08 Haziran 2011 pm31 12:08

    aslında duygusal bir bağım yok.arkadaşız sadece birbirimizin arkadaşlıklarını kıskanırız karşılıklı olarak 2mizinkide sağlıksız kıskançlıktır.ama ben abarttığımı düşünüyorum.görmediğim heranda başka biriyle knustgunu bakın knusmasını bile kıskanıyorum.ddediğim gibi duygusal bir bağ hissetmiyorum..önerileriniz nelerdir.

    Cevap VerCevap Ver
  40. #40 esra
    16 Haziran 2011 pm31 22:54

    aynı durum bendede var bıktım ama artık kendımden bıktım bunu ıtıraf edıyorum.çunku esımınde dedıgı gıbı boyle saglıksız kıskanclıklar en cok kısının kendısıne zarar verıyo.ınanınkı şu kafamda kurdugum kıskanclık senaryoları nedenı ıle kafamda agrılar hıc gecmıyo.en basıtınden eşım işe gıdıyor gece calısıyor heraksam ıse gıtmeyıp baska yerde oldugunu bıle dusunuyorum işyerının servısını kullanıyor mesela arabaya benzın alması gerektıgı ıcın 10dk erken cıkması gerekıyor sadace 10 dk sen napcaksın okdr erken gıdıp kımle buluscaksın kımın yanına boyle koşa koşa gıdıceksın dıyorum.telındekı numaraları ara sıra gızlıden arayıp gercekten kaydettıgı ısımdekı kısılermı dıye sorusuruyorum bazen takıp edıyorum.eşim eskı ısındeyken amcaogluyla sırketın arabasıyla gıder gelırlerdı mahallemızden benımde tanıdıgım(bızım burası ufak kasaba oldundan herkes bırbırnı cok ıyı tanır)bır kızı sabahları gıderken servısıne bırakıyolarmıs ogrenınce kıyamet koptu napıyodunuz onla arabada seviştınızmı etegı kısamıydı elledinmı optunmu senaryoyu yazıp hem eşime saatlrce hakaret ettım ve uzdum hemde aglayıp kendıme zarar verdım.ben kendımden nefret edıyorum artık saglıklı bır bırey olmak ıstıyorum.dıyelımkı admınınde dedıgı gıbı enkotu senaryoyu dusunsek dusundumuz butun senaryolar gercek olmus olsa aldatıyo olsaa eden kendıne ederkı yapan bır sekılde yapar nekdr sıksanda nekdr kısıtlasanda aklında olan yapar.ee aklına koyanı engelleyecegımızı bıle bıle kendı kendımıze bu zarar verme nıye offf offff bır duzelebılsem

    Cevap VerCevap Ver
  41. #41 ayla
    20 Haziran 2011 pm31 16:08

    slm arkadaşlar çok şükür ben kıskançlıktan kurtuldum kıskançlık aslında güvensizliktir ben eşimin güvenini kazandım artık eşimi hiç sıkmıyorum belkide yazılarımı okudunuz aşırı derecede kıskançlık vardı ama kurtuldum inşallah sizlerde kurtulursunuz çok kötü bişey biliyorum

    Cevap VerCevap Ver
  42. #42 bero
    20 Haziran 2011 pm31 18:40

    merhabalar… bendede var aşırı sağlıksız kıskançlıklar elimde değil.. hem kendimi hemde onu çok üzdüğümün farkındayımm ama geçmiyor napsamda… ayla hanım siz ne güzel kurtulmuşsunuz daha ayrıntılı bir şekilde anlatırsanız sevinirimmmm… nasıl geçti kıskançlığınız onu anlatın? naptınız?? aslında ALLAH deniyor bizi.. sınama desek daha iyi.. sabredip bu huydan vazgeçmemiz gerek.. psikolojik birazda.. içimize yer etmiş ota boka kıskanıyoruz.. ZATEN SEN KISKANMASANDA ALDATAN YİNE ALDATIR BAKAN YİNE BAKAR… O YÜZDEN OLURUNA BIRAK… ÖLÜMLÜ DÜNYA… SEVDİĞİNLE HAYATIN TADINI ÇIKAR…..

    Cevap VerCevap Ver
  43. #43 burçin
    28 Haziran 2011 pm31 11:27

    merhabalar sizleri tanımıyorum ama yazdıklarınızı okurken sanki karşımda dertleşiyorduk gibi hissettim.Bu kriz bende de var ben nişanlıyım, evliliğe hazırlık yapıyorum ama adını bile anmak istemediğim bu kötü duygu bazen beni esiri yapıyor. Ceff senin yazdıklarında çok hoşuma gitti. ama bu duygu bazen zaptedilemiyor işte.Ben bazen hastlık boyutunda kıskanıyorum ve bunun çaresinin kendimde olduğunu biliyorum ama kıskançlık bazen bir sigara gibi sanki istesen bırakabileceğin birşeymiş gibi ama bazende bir nefes gibi yani imkansızın gibi oluyor. Bende kendimce atlatmaya uğraşıyrum umarım başarılı olurum.Zaten çoğu rahatsızlık piskolojiktir buda onlardan biri. Kıskandığım zaman onu mutsuz edeceğimi aklıma getirip bu duygudan kurtulmaya çalışıyorum. Ne kadar başarılı olduğum tartışılır tabi. Bu aralar kendimi kitap okumaya verdim. Bence herkes kendine iyi gelecel bir aktivite yapmalı bu tahatlatıyor insanı. umarım hepimiz bu sıkıntıdan kurtuluruz.

    Cevap VerCevap Ver
  44. #44 ebru
    20 Temmuz 2011 pm31 11:37

    merhabalar 21 yaşındayım ve daha 1 senedir süren bi birlikteliğim var. fakat son 3-4 aydır herşeyi ben kıskançlığım yüzünden bozdum. doktora gitmeyi düşünüyorum ama yinede kendiminde bişiler yapmam gerektiğni farkındayım.erkek arkadaşımla başladığımızda herşey yolundaydı ondan önce 4 yıllık bi ilişkim olmuştu aldatıldım falan bir sürü kötü günler geçirdim ama hepsini atlattım.yanlız erkek arkadaşımla farklı şehirlerde oturuyoruz. o sırf benden uzak kalmamak için yanıma geldi ancak çalışması lazımdı. bulunduğumuz yer sadece turizm işi yapabilen bi yer olduğu için o da otele işe girdi. işte burda benim krizlerim başladı. yapamıyorum diye hergün ayrılıyorum ancak o bırakmıyor. onu çok seviyorum ve eminim o beni benim onu sevdiğimden dehe çok seviyor ve asla aldatmaz ama ben yapamıyorum. devamlı sıkıyorum emirler yağdırıyorum yapmak istemeyincede ayrılıyorum. ikikmizde çok kötü durumdayız. şurda sadece 4 ayı kaldı işten çıkıp askere gidecek sonrada evleneceğiz ama ben kendime söz geçiremiyorum. herşeyi farkındayım ama olmuyor. acaba gerçekten ayrılsam daha mı mutlu oloruz ne olur cevap yazın. ona göre doktora gideceğim:(

    Cevap VerCevap Ver
  45. #45 ebru
    25 Temmuz 2011 pm31 11:43

    hala cevap bekliyorum

    Cevap VerCevap Ver
  46. #46 Psikolog Beyhan BUDAK
    25 Temmuz 2011 pm31 13:01

    Merhaba Ebru Hanım,
    Eğer şu an erkek arkadaşınızdan ayrılırsanız, yapmış olduğunuz şey sadece problemi görmezden gelmek ve bir süreliğine ertelemek olacaktır. Anladığım kadarıyla, sizin kıskançlığınızı tetikleyen şey, arkadaşınızın turizm sektöründe çalışması. Eğer normal şartlarda kıskançlık ilişkiniz için problem oluşturmuyorsa en mantıklı şey, arkadaşınızın sizin için problem oluşturmayan bir işte çalışması. Ya da daha kalıcı bir çözüm için, ikinizin birlikte çift terapisi almasını önerebilirim. Fakat, kıskançlık terapisi, uzun soluklu bir çalışmadır ve herhangi bir ilacı yoktur. Bu sebeple sizinle bu konuda psikoterapi yapabilecek bir psikiyatr veya psikolog bulmalısınız.

    Cevap VerCevap Ver
  47. #47 Aslınaz
    26 Temmuz 2011 pm31 13:27

    Merhaba,
    15 yıllık evliyim.Aklı başında, başarılı sosyal yaşantı içerisinde oldukça iyi imajı olan ve etkileyen bir tarafım var. Kendime güveniyorum, hani yılanı deliğinden çıkarabilecek kadar.. ama deli gibi kıskanç bir insanım. hep beni beğensinler hep ben takdir edileyim…benim vasıflarımda yada özellik olarak etkileyici biri olduğunda çıldırıyorum. nasıl aşabilirim.. çaba gösteriyorum kendimde ama bu geçmişten getirdiğim bir tarafım belliki..çok doğru akıllıca büyütülmemem, babamın sıkması sosyal yetiştirmemesi gibi nedenler…
    Teşekkürler…

    Cevap VerCevap Ver
  48. #48 Psikolog Beyhan BUDAK
    27 Temmuz 2011 pm31 11:24

    Merhaba Aslınaz Hanım,
    Yazınızın ilk tarafı sizin dışarıdan nasıl algılandığınızı sonraki kısmı ise kendinizi nasıl hissettiğinizle alakalı.Bu aşamada bizim için önemli olan kendinizi nasıl hissettiğinizdir. Kıskançlığınızın kökeninde birçok sebep olabilir.Bu sebepler, ailenizin size karşı olan tutumu, kardeşlerinizle olan ilişkileriniz, yaşadığınız olaylar vs gibi olabilir. bu durumun çözümü kendi geçmişinizi tekrardan keşfederek, çatışmaları çözmekten geçiyor. Yukarıda diğer okurlarımıza da söylediğim gibi, kıskançlığın çözümü ciddi bir mücadeleyle mümkün.

    Cevap VerCevap Ver
  49. #49 burçin
    27 Temmuz 2011 pm31 15:24

    ben pes edenlerdenim :( nişanlıyım demiştim ama artık değilim evet çok üzülüyorum ama sancılı acılarım daha az artık. kadın ve erkek bir araya geldiği sürece kıskaçlık kaçınılmaz. bunu kesinlikle iyice anladım.kıskançlığın getirdiği ızdırap hiç birşeye benzemiyor.öelne kadar birini kıskanmaktansa onu hayatımdan çıkarmayı tercih ettim buda benim yöntemim eminim bazılarınıza çok saçma gelecektir.ama bende böyleyim duyguların açma kapama düğmesi olsaydıkeşke basar durdururdum o anlarda:( hayt kendini kasmaya değmiyor çünkü stres ciddi anlamada rahatsızlanmanıza neden oluyor. umarım herkes için her şey dilediğince olur.

    Cevap VerCevap Ver
  50. #50 yanlızlık
    10 Ağustos 2011 pm31 10:07

    aynı kaderi paylaşıyoruz bende ablalarından çok kıskanıyorum benden çok onları sevdiğini beni hayatının 2.planında tuttuğunu düşünüyorum oysa ben onun ilk sevdiği kızdım ve eşiyim şuan da ne yapmalıyız biz?

    Cevap VerCevap Ver
  51. #51 diplomasız_psikolog
    17 Ağustos 2011 pm31 00:17

    tek bişey söylemek istiyorum.. eşlerinize güveniniz yoksa onları zor durumda bırakmak yerine bunu deneyin eğer başarabiliyosanız.. siz zaten biliyosunuz eşlerinizin sizin düşündüğünüz gibi kötü şeyler yapmadığını.. eğer yaptığını düşünüyosanız hiç durmayın boşanın kolaysa.. eğer yapamıyosanız zaten çok yanlış bişey…yada bazı insanlar kendilerinin haklı olarak ayrılmasından yana.. ilk önce hatasını yakalayımda ayrıldığımda ben haklıydım diyebileyim etrafımdaki insanlara diye düşünüyorsa çok büyük bir hastalığa yakalanmıştır.. bunu üzülerek yazıyorum.. acilen evlilik danışmanına başvurun…eğer onuda kabul etmiyosanız eşinizle beraber ikiniz birlikte görünün.. tabi eşinizi ikna edebilirseniz.. gerçi bayanlar istediği şeyleri yaptırabilir eşlerine:):)

    Cevap VerCevap Ver
  52. #52 islam
    23 Ağustos 2011 pm31 00:01

    Merhaba Malesef bende çok kıskanç biriyim piskologa gideceğim bu yüzden umarım atlatırım bunu :(

    Cevap VerCevap Ver
  53. #53 diplomasız_psikolog
    30 Ağustos 2011 pm31 21:32

    Güvenmeyen insan güvenilir asla olamaz… o sebepten dolayı bence güvenmenin ne kadar tatlı bir duygu olduğunu herkes bilsin… aynı suçlamaları eşiniz sizlere yapsa ne yaparsınız.. direk boşanma sebebi dersiniz..kendinize yakışır anlayış ve felsefede yürüyün… ALLAH ın izniyle herşey yoluna girecektir..çok güvensizlik sizlerden, karşı tarafın uzaklaşmasına sebebiyet verir bunuda unutmayalım.. herkese saygılar

    Cevap VerCevap Ver
  54. #54 enaniyet
    30 Ağustos 2011 pm31 21:32

    Güvenmeyen insan güvenilir asla olamaz… o sebepten dolayı bence güvenmenin ne kadar tatlı bir duygu olduğunu herkes bilsin… aynı suçlamaları eşiniz sizlere yapsa ne yaparsınız.. direk boşanma sebebi dersiniz..kendinize yakışır anlayış ve felsefede yürüyün… ALLAH ın izniyle herşey yoluna girecektir..çok güvensizlik sizlerden, karşı tarafın uzaklaşmasına sebebiyet verir bunuda unutmayalım.. herkese saygılar.

    Cevap VerCevap Ver
  55. #55 ahmet
    08 Eylül 2011 pm31 10:51

    Değerli psikolog hanıma soru sormak istiyorum,Cevaplarlarsa çok müteşekkir olurum efendim.

    7 yıllık evliyiz.Eşimi ilk 1 yıl çok kıskandım ,sonra rutine bindi çünkü kendi özgüvenim yüksekti,bana ilgisi iyidi.Hatta kıskançlık rüyaları gören oydu.Son 2 yıl daha mütevazi bir kişiliğe büründüm ,sakinleştim. Geçen yıl konuşurken bana beni baştan beri yakışıklı bulmadığını sevimli buldugunu söyledi ben seninle karakterinden dolayı evlendim dedi ona göre bu doğaldı ben ise şok oldum.3-4 ay sonra ben arkamı dönünce yan koltukta oturan bir erkeğe dönüp o kişi bakmazken 3-4 saniye baktığını gördüm şok oldum çok üzüldüm.Televizyonda görmüş olsa gerek ,saçını söyle yap böyle yap gibi isteklerde bulundu.Sonra bana sen ne tür tip hoşuna gider diye sordu ,ben cevap vermedim o benim olmadığım bir tipin hoşuna gittiğini söyledi.Ciddi bir özgüven sarsılması yaşadım , ben kadın evlendiği erkeği en yakışıklı bulur zannediyordum hep. Ben mütevazi,kaşıyı fazla düşünen ,veren bir karakter olduğum için mi başıma geldi bilmiyorum .

    Cevap VerCevap Ver
  56. #56 karısıkkafalı
    04 Ekim 2011 pm31 09:49

    selam herkese ,
    alın benden de o kadar , benim durumum biraz farklı galiba sizlerden
    1.5 senedir beraberiz ,3 aylık evliyiz, 6 aylık hamileyim. evlenmeden once eşimin aşırı cocuk ozlemine de dayanamayarak supriz hamileliğimi sürdürmeye karar verdim. evlendik. işte 3 ay gecti, ben evlenmeden oncede abuk sabuk kıskanclıklar yapıyodum zaten, ama dozajı dusuk cok zarar vermeyen cinsten… facebook hesabını o pc basında yokken karıstırdım daha iliskimizin başlarıydı , baktım iliski durumunu 4 kadından gizliyomus , kıyameti kopardım tabi , bu arada biz netten tanıstık , o yuzden ne zaman pc basına otursa ben hayırdır insallah diyorum … tv sektorunde calısıyo , iş saatleri duzensiz, geliri duzensiz ,hatta zor gecinenlerdeniz desem yeridir, bunun yanında bana gore tabi cok yakısıklı , kulturlu, bilgili, anlayıslı, aramızda 10 yas var ben 30 o 40.. aslında bir kadın icin gorunusu dısında verebilecegi cok cazip sartları yok ama ben onu cok sevdim… şunu da biliyorum adam gibi adam kıtlıgı var, kadın milletinide cok iyi biliyorum , evli bekar hic farketmez surdurebilirler herturlu iliskileri,, cevremde cok tanık oldum..
    dahası eşim beni mutfakta beceriksiz bulur , dogacak oglumuza ogretecek cok seyi varnmıs, benim neyim varmıs ? babamla araları hic iyi olmadı ki ben onun ailesine herzaman saygılı ve sevgiyle yaklastım , iliski boyunca hep totosunu kaldıran ben oldum, ha bugun indirecem ha bugun derken hamilelik nisan evlilik derken ben suan 6 aylık hamile bir kadın oluverdim. dönüşü de yok, suan aglıyorum desem inanırmısınız ? bu adam bana karım diye hitap etmez, sevgilim der, soyadımı degistirmemi istemedi, insanlık sucuymus :) evet bende o fikirdeyim ama insanın gücüne gidiyor, bazen icimden diyorumki soyadını bile vermek istemiyo bana ne bicim evlilik, bir erkek olarak asla beni sahiplendigini hissetmedim, surekli elestiri, e tabi benim bu kıskanclıklarımı başıma kakmalar hemde her fırsatta, belki onun yuzunden bile artmıs olabilir, ki tetikledigine eminim, bu arada ben işsiz gucsuz biri degilim , bunları suan iş yerimden yazıyorum , gelirim de iyidir, sadece psikolojim alt ust bence guzelde bir kadınım bu aradalr şişko olmam haricinde.. bide bana surekli hamile kalmadan onceki kilomun da 10 kilo altına inmemi yani 34 bile degil o beden daha da ince olmamı isteyen bir kocam var. halimi anlatmaya calısıyorum , ben hamileyim ve bazen kendimi bile tanıyamıyorum nolur üstüme gelme diyorumm, dun markette alısveris halindeyken ayak üstü bana dediki : hayatım , bi arastırma yapılmıs, erkeklerin sosyal hayatı olmazsa evlilikleri sorunlu oluyomus falan diye..
    ulan bu bana denirmi ? hemde bu donemde ? bende 2-3 saat sindirmeye calıstım kızım yapma etme dedim, sabret unut dedim , aksam eve donerken babamla ilgili alakasız bir konuyle konusurken sende ona benziyosun sende guvensizsin vs vs demey basladı ses tonunu ve yuzunun aldıgı sekli gorseniz sanki benden nefret ediyo , (bu arada beni sevdigini benimde onu cok sevdigimi solemeden gecemem) bende basladım sosyal hayattan girdim , internetten cıktım , ne halin varsa gor bana boyle altlıklar yapma dedim, arabada elimde ne varsa ona fırlattım, kufur ettim falan derken evde aglama zırlama devam etti… simdi tabi konusmuyoruz , kendimi igrenc hissediyorum… ben mi kıskanclık yapıyorum yoksa kıskandırılıyormuyum tam cozemedim , kendimi onun soylemleri yuzunden hem şişko hem beceriksiz hemde yetersiz goruyorum.. bide hamileyim,napıcam napıcam napıcam napıcam napmalıyım ? kocamda cok inatcı , tahamulsuz … yoksa beni sevmiyomu … ay cıldırıcam ne diyecegimi sasırdım, bana admin mi yardım eder yoksa buraya yazanlar mı bilemem , bir allahın kulu bana bir yok gostersin LÜTFEN ! :(

    Cevap VerCevap Ver
  57. #57 sultan
    04 Ekim 2011 pm31 11:12

    selam (karısıkkafalı) canım ben yazdıklarını okudum bende buraya taa gecen sene yazmıstım bana cvp yazan kımse olmadı burda o dönemımde. ama biz kendı kendımıze astık bu gunlerı bın şukur dugun hazırlıklarımız bıle basladı. herseyden önce bebısını dusunmelısın cunku senın ruh halın karınındakı bebege %100 etklıyormus sakın aglama bebegını dusun hem şişko felanda degılsınıdr sen bır ANNE olcaksın bır CAN dunyaya getıreceksın emınım suan o kılocuklarınla cok şırsınsındır cok normal bır durum herkes alır kılo almasan zaten bebegın normal gelısmezkı o daha kötu olur. sen hıc kocanı dusunme guzel guzel beslenmene bak hem emınımde cocugunu cok guzel egıtırsın o kadar kadın var ısı gucu olmadıgı halde cocuklarını mukemmel yetıstırıyorlar senın bıde meslegın egtım almıslıgın vardır. ınanıyorum sende dört dörtluk yetıstırırsın bebısınızı. facebooka gelınce aynı sey benım basıma gelmıstı sımdı gerekısz bırı bısı yazacak sende onu okuyunca uzuleceksın dedı huzurumuz kacacak onun ıcın engelledım dedı bende böyle deyınce hakk verdım ama altında bısıler arıyormus havası vermedım ona yavas yavas hersey rayına oturdu sende umursamıyormus gıbı davran bak gör ıs facebook kapatma noktasına kadar gelebılır. eger dedıgın gıbı esinin ısı maaşı duzensiz ise komplekse gırıyordur senın ondan ıyı bır konumda oldugun ıcın, senı uzerek ıncıterek aılenı ortaya koyarak ustunluk kurmaya calısıyordur. benım cevremde de var adam 100 kg ustunde esı 42 beden dıyor kadına acıl sacıl guzel gıyınkılo ver ben yanımdakı kadının gösterıslı olmasını ıstıyorum dıyor. (26 yıldır evlıler) adam kılolu oldugundan karısının dıkkat cekmesını ıstıyor he böyle ben kıloluyum ama yanımda fıstık gıbı karım var havasını vermeye calısıyor. böyle dusunenler bıle var erkeklerın nasıl dusundugunu ne dusundugunu bılemeyızkı..erkekler kac yasında olursa olsun onların da egtılmeye ıhtıyacı vardır aslında herzaman parlarlar bagırırlar sonra sakınlesıncede süt dökmus kedı gıbı oluyorlar guzelce anlatıldıgında bunlar hosuma gıtmıyor dedıgımızde anlıyorlar haklısın hayatım dogru dıyorsun dusunemedı dıyorlar. BEBEKLERI NASIL BESLIYORSAK ERKEKLERI DE ÖYLE YETISTIRMEK BIZIM GÖREVIMIZ( tabı her erkek ıcın gecerlı degıl bu durum) ben bunları kendı nişanlımdan bılıyorum 5 yıldır nasıl bu gunlere geldık hep duse kalka. sunuda dıyım cok konustum bılıyorum esıne ona uzgun oldugunu bellı et ama gucsuz oldugunu aslaaa hatta sen bana böyle yaptıkca kendıme olan guvenımı artıyor de bak bakalım nasıl affalıyor nasıl anlıyor hatasını .. neyse canım umarım hersey duzelır yoluna gırer zor bır dönemdesın ama bu gunlerede gecer ne guzel sevdıgın adamla evlenmıssın esını al karsına sakın sakın guzelce anlat derım ben konusarak halledebılırsınız. ınsallah tezzz zamanda hersey eskısı gıbı olur

    Cevap VerCevap Ver
  58. #58 karışıkkafalı
    05 Ekim 2011 pm31 08:52

    sultan çok teşekkür ederim gercekten cok iyi geldi yazdıkların bana , o kavga ettiğimiz gunden beri tavırlıyım, üzüldüğümü herhalde anlıyodur cok konusmuyorum evde sessizim ,ona karsı da ilgisizim ,bunları taktik olarak degil icimden oyle yapmak geldiği icin yapıyorum, dun teyzemlede konustuk o da aynı seyi soyledi gucsuz gorunme dedi, ki ben hayatımın hicbir doneminde gucsuz olmadım , ama hicbirzamanda en yakınlarım tarafından bu kadar da baskı görmemiştim, daha sakinim bu sabah itibariyle , evet bebeğim cok etkileniyomus, artık kavga etmiyecem , soru sormayacam , kendimi dusunucem ,kendi mutlulugumu dusunucem nasılsa beni benden baska dusunen yok,dun gece telefonu yine elindeydi hic ilgilenmedim sormadım, sonra bıraktı , biraz taktik yapmak gerekiyo kim olursa olsun , ben yapmayayım diyodum ama , kaybetme korkusu yok hic onda, cocugumu bi dogurayım , eski halime donucem daha da iyi olucam ondan sonra da o dusunsun … beni suan aciz eksik ve beceriksiz goruyo , o zamanda bakıcaz kim neymiş … cok fena hırslandım ,ama boyle olmaz iliskiler .. insan sevdigine kıyamaz… bakalım belki bize iyi gelecek olan odur…
    bu siteyi nasıl takip ediyosun yeni mesaj yazıldıgında haber mi geliyo bilmiyorum ama bende ara ara gelişmeleri bildiririm, umarım senin icinde hayat cok daha guzel olur anladıgım kadarıyla yasın genc ama cok olgunsun .. bravo . destegin icin tekrar tesekkur ederim sana…

    Cevap VerCevap Ver
  59. #59 sibel
    05 Ekim 2011 pm31 11:31

    bende evliyim iki yıldır eşimi çok kıskanıyorum geçmişte yaşadığı ilişkilerindeki kişilerden yada konuştuğu bi bayandan kıskanıyorum şu anda görüştüğü birisi yok ben görmedim ama birine baktığını görmek bile beni çıldırtıyo bundan kurtulmak için ne yapmam lazım?

    Cevap VerCevap Ver
  60. #60 sevim
    05 Ekim 2011 pm31 13:29

    ben 20 yaşındayım nişanlıyım nişanlım askerde bnde çok kıskancımdır. balıkesirliyim burada senede bir kez deve güreşleri olur babam ile gitmiştim snra nişanlım geldi ve büyük bir kavga oldu güreş yüzünden eve geldim sinirden hasta olmuştum . bn ole haldeyken akçaydaki bebeğe eglenmeye gitmişler arkadaşlarıyla bunu öğrendiğimden beri çok kısklanç biri oldum güvenim bitti. ama şimdi iiim nişanlımı seviyorum saldım artık takmıyorum yani kıskanmıyorum şimdi işler tersine döndü o beni kıskanıyor buda hoşuma gidiyor açıkçası…… :) TARİFİ::: (eşegimi saldım çayıra gerisini mevlam kayıra):) uygulayın

    Cevap VerCevap Ver
  61. #61 sultan
    05 Ekim 2011 pm31 16:06

    (karısıkkafalı)
    Insallah cok tesekkur ederım guzel dıleklerın ıcın..
    Rıca ederım eger sana da ıyı geldıyse yazdıklarım ne mutlu bana ben 21 yasındayım yazdıklarını okuyunca kendımı senın yerıne koydum hem kadın kadını her zaman anlar,, ben olsam ne yapardım dıye dusunerek yazdım.. Kımse dör dörtluk degılkı herkesı ılısıkılerınde tatsızlık olabılıyor maalesef farklı sekıllerde ama zamanla hall oluyor sorunla.ona bellı ederek duygularını en ıyısını yapıyorsun bu onu yola getırmeye yeter zaten kavgaların en buyugu kıskanclık,, kusku yuzunden cıkıyor bunu bellı edersen o hırsalnmıs olur her zaman daha fazlasını yapmak ıster en ıyısı oralı olmamak bu sefer kendını önemsız hısedınce senın degerını, kıymetını anlar en ıyısını yapmıssın tlfnuyla oynarken ılgılenmedıgını göstermekle . ınsallah duzelır aranız esın senı bırdaha uzmez bellıkı cok ıyı bırısın kırılmayı hakketmıyorsun. Bana meal gelıyor bende arada bakıyorum ama hususu gırdım bugun sen bısı yazmısmısın dıye.. umarım zamanla guzel haberlerınıde okurum buradan öpuyorum senı görsmek dılegıle..

    Cevap VerCevap Ver
  62. #62 zorozuzu
    07 Ekim 2011 pm31 15:01

    selamlar…bugün iyikide bu siteyi açmışım..:) kıskançlık yazdım ve şuana kadar tüm yorumları okudum.ben hayatım boyunca hiç bir erkeği kıskanmadım.taki şuan beraber olduğum erkekle yaşamaya başlayana kadar..:)aslında onu kıskanmıyorum ve ona sonsuz güveniyorum.çalıştığı ortamdaki bir takım kişiler bana rahatsızlık verdiği için,bir ara bayağı bir kavga ettik.ama inanın bunun sonu yok.eşiniz sizi seviyor ve her fırsatta sizi arıyor,ve eve koşa koşa geliyorsa kesinlikle sorun yoktur.ayrıca yanındaki şahıslara gelince onları kıskanmam için benim kadar akıllı,çekici,sexi ve güzel olmaları lazım ..:)) o da olmadığı için hiçbir sorun yok..:) bazı arkadaşların yazıları beni kendime getirdi bugün ve az önce bir test yaptım:)))KISKANÇLIK TESTİ..!!!:P SONUÇ : eşinize ve ilişkinize çok güveniyorsunuz çıktı.:)harikayım biliyorum..sizde harikasınız bence en azından kıskançlık probleminizi mail yoluylada olsa yardım almak için bu siteye yazıyorsunuz.size bir kitapta tavsiye edeyim..:) Aykut Oğut EVRENDEN TORPİLİM VAR…mutlaka okuyun ve HERŞEY BİZİMLE BAŞLAR unutmayın.ne yapıyorsak kendimize yapıyoruz…fazla saçmalamadım umarım…kendinize çok iyi bakın…:)))))))

    Cevap VerCevap Ver
  63. #63 mustafa
    13 Ekim 2011 pm31 21:45

    benimde bir sevgilim var beni ailemdeki herkesten kıskanıyo ama ben bu durumdan gayet memnunum sorunsuz devam ediyoruz sizde mutluluğu arıyorsanız karşı tarafı iyice dinleyin

    Cevap VerCevap Ver
  64. #64 HARİKA
    01 Kasım 2011 pm31 09:42

    sana kesinlşkle katılıyorum, harika yazmışsın ellerine sağlık bende kıskanç biriyim ama üstesinden gelmeye çalışıyorum, senin yazdıkların bana güç verdi…şimdi kendimi daha iyi hissediyorum..

    Cevap VerCevap Ver
  65. #65 kıskançlık neden hekesi esiri altına alır..
    12 Kasım 2011 pm31 09:42

    kıskançlığınn en sağlıksızını yaşıyorum ne yaparsa yapsın hep yaptıklarının altında bişi arıyorum ben ortalığı ateşe weriyorum istemedn nişanlımı üzüyorum çocuk benim yüzümden psikolejik tedavi görmek zorunda kaldı bunları yasamak istemiyorum ama elimde değil çok pişman oluyorum ama bastan ortalıgı krize sokuyorum.keske bole biri olmasam banada yardım edin lutfen kıskanç biri olarak özümü kaybetmek istemiyorum evlenene kadar bu durumu aşmam lazım yoksa ewliligim çekilmezz hale gelebilir lutfn yardım…

    Cevap VerCevap Ver
  66. #66 azelia
    23 Kasım 2011 pm31 07:46

    Eşimden isteyerek boşandım.Boşanmak benim kararımdı o sonuna kadar mücadele etti ayrılmamak için.Fakat ben geçmişte beni aldattığını ve başka bir takım şeyler öğrendim ve inatla boşanmak için elimden geleni yaptım.ve boşandık.resmi olarak4 ay oldu.8 aydır ayrı yaşıyoruz.Fakat şimdi bir sevgilisi olduğun öğrendim oğlumlada tanıştırmış.Yıllardır ona hissetmediğim duyguları hissettim ona sarılmak çekip almak şefkat göstermek istedim.Sanırım bu hastalıklı bir durum.Bir tür pişmanlık yaşadım fakat kendime hayret ediyorum çünki ondan nefret ediyordum her hareketi bana batıyordu. Şimdi bu nedir lütfen bana yardım edin aklımı yitiricem..

    Cevap VerCevap Ver
  67. #67 tamayy
    05 Aralık 2011 pm31 14:22

    slm arkadaslar 7 yıllık evlıyım esımın calıstıgı sırkette bır bayanla tanıstım esımle msn de yazısıyorlarmıs sonradan yakaladım ama esım ve o bayan bunu ınkar ettı ogunden berı kendıme ve esıme olan guvenımı kaybettım kıskanclık aldı basını gıttı suanda ne yapacagımı bılemıyorum kendım dısında kımseye guvenmıyorum pıskıloga bıle gıtmek ıstemıyorum benı kandırarak ıyılestırecek dıye onada guvenmıyorum esım onca yasanan tartısmlara ragmen ben oyle bırsey yapmadım dıyor baska bırsey demıyor benı cok sevdıgını söyluyor ama buna ınanmıyorum kendını bana 4 yıldır kanıtlamaya calısıyor ama ben ınanamıyorum ayrıca ben kanser hastasıyım cocugumuz olmuyor dıye bunu yaptıgını dusunuyorum cok caresızım bana guven vererek bu konuda yardım ıstıyorum yoksa hastalıgım ıyılesmeyecek.yardım edın lutfen eskısı gıbı guvenmek ıstıyorum..

    Cevap VerCevap Ver
  68. #68 tuğçe 23
    29 Aralık 2011 pm31 11:50

    eşimi gereğinden fazla kıskanıyorum ve durumumun sağlıksız kıskançlık olduğunu anladım.eğitimsiz bir bayan da değilim ki matematik öğretmeniyim böyle çocuksu seyler yapayım. kıskanmam için ortada bir sebep yok mesela mesai arasında toplıca çıkılan bir yemekte bi bayanla aynı masada olması.yada bir film izleken dizide ki bayan ıyuncular hakkında güzel yorum yapması benim için bir neden oluşturuyor. aslında fiziki olarak hoş bir bayan olduğumu düşünüyorum ama eşim tarafından böyle bir iltifat almadım şimdiye kadar belki beni beğenmediğini düşünerekten eksiklerim oldunu düşünüyorum ve benden daha güzel birileriyle hiç bir sekilde aynı ortamda bulunmasını istemiyırum ve abartıyorum.ne yapmalıyım lütfen yardmcı olursanız sevinirim.

    Cevap VerCevap Ver
  69. #69 emel
    15 Ocak 2012 pm31 19:59

    ben eşimi kıskanıyorum ama şöyle benden başkasıyla konussun iştemiyorum evde otururken benle degil başkası ile konuşmasından başkasıyla ilgilenmesinden rahatsız oluyorum bu konuştugu kim olursa fark etmiyo annesi yegeni kız kardeşi ile konusması beni kıskançlıga itiyo ne yapmam gerek

    Cevap VerCevap Ver
  70. #70 leyla
    16 Ocak 2012 pm31 17:25

    merhaba benim derdim cok buyuk resmen cikmaza giriyorum benim esim beni herkesten dahada kötüsü ailemdem kiskaniyor zaman zaman büyük tartismalarada neden oluyor ben budurumda nasil kurtulurum lütfen bana yardim edin neolur cevap bekliyorum

    Cevap VerCevap Ver
  71. #71 irem
    19 Ocak 2012 pm31 12:01

    merhaba ben irem 7yıllık evliyim ve cocuğum olduğundan beriidir eşime karşı bi güvensiliğim vr eşim otomotiv sektöreünde calışıyo satış uzmanı ağzı cok iyi laf yapar bigün telefonda bi baanla aşkımlı , seni seviyorumlu kelimeler duydum inkar etti bende üstüne düşmedm ve kapattım sonra eşim yine internette tanıştığı kızlarla tlede konuşmaını yakaladım .bir kaç arkadşlaık ve cinsel sitelere girdiğini gördm ve ona karşı güvenim iyice gittii onu cok kıskanıyorum herşeyde soruyorum , telfonunu kurcalıyorum onu iş arkalarıyla bile paylaşamıyorum güvensizliği cok fazla ona karşı o ise ben bişiy yapmadım diyo kafama cok karışık onu bu kadar kıskanmam ona gvensiz olmam normal değil mi lütfen bana yardımcı olun ….:(:(:(:((:

    Cevap VerCevap Ver
  72. #72 nejla
    29 Ocak 2012 pm31 23:15

    merhaba admin benim sorumada zaman ayırırsan çok minnettar olacağım lanet olsun bu kıskançlığa ki ben televizyondaki mini etekli kadından bile kıskanıyorum bir kanalı değiştirmezse kıyameti koparıyorum ki hemen değiştiriyor sonunda aıştırdım titriyorum engel olamıyorum kendime ve o kendini nekadar izah ederse etsin kıskanmaycam desemde elimde değil yine aynıyım ortada sebep yokken ailesinin yanına gitmesi dışarı dolaşmaya çıkması ve yarım saat zor bekliyorum yarım saat geçtimi küsüyor konuşmuyorum gitmesin diye oof ne olur yardım

    Cevap VerCevap Ver
  73. #73 kıskançlık mağduru:(
    10 Şubat 2012 pm31 13:20

    ben çok kıskancım:( sevgilimi ailesinden yeğenlerinden bile kıskanıyorum abisi yeni evlendi ve yengesi ondan 1 yaş küçük onunla aynı ortamda bulunmasını onunlakonuşmasını istemiyorum:( hergün kavga ediyoruz ikimizde çok bunaldık kendimi şartlandırıyorum tamam kıskanmak yok diyorum amaengel olamıyorum:( ona seninle ayrılmak istiyorum diyorum beni bırakmıyo ama ben böyle yaparak onu mahvediyoru:(( lütfen bana yardım edin çok zor durumdayım:(

    Cevap VerCevap Ver
  74. #74 irem
    07 Mart 2012 pm31 22:26

    bende nişanlımı ailesinden çevresindeki herkesten kıskanıyorum çocuk yanlış olduğunu anlatıyo ve sonunda yine beni çok sevdiğini söylüyo.bende başından savmak için sevdiğini söyleyip kurtulmak istiyosun diyorum.bütün hevesini kaçırıyorum.ne olur bana yardım edin artık bunaldım bu halimden,intiharı bile düşünüyorum…

    Cevap VerCevap Ver
  75. #75 Uzman Psikolog Beyhan BUDAK
    08 Mart 2012 pm31 07:29

    Sağlıksız Kıskançlığın temel amacı ilişkiyi korumak gibi görünse de ilişkiye en çok zarar veren durumlardan birisidir. Daha önceki yorumlarda kendi başınıza uygulayabileceğiniz yöntemler konusunda önerilerde bulunmuştum. Ayrıca bu konuda okuyabileceğiniz kitaplar da vardır. Yine bu kitap isimlerini eski yorumlardan bulabilirsiniz.
    Eğer sorunu kendi başınıza çözemiyorsanız bir uzmandan (psikiyatr ve/veya psikolog) yardım almalısınız. Sağlıksız Kıskançlık internet üzerinden alacağınız minik tüyolarla geçemeyecek kadar ciddi bir problemdir.

    Cevap VerCevap Ver
  76. #76 nur11
    16 Mart 2012 pm31 00:31

    selam arkadaslar…gördügüm kadariyla ayni kaderi paylasiyoruz….kiskanclik benide mahv ediyo:((( benimde 1 seneyi geckin sevgilim var…gecenlerde bikac resim gördüm daaha dogrusu bitane facesinde kiza omzuna sarilmis bunu o kizin profilinde buldum…baskalarida vardi tabi resimde yemekteydi is arkadaslariyla..ama bana söz vermisti uzak durcagina kari kizdan benim sinir oldugumu bildigim halde…gördügümde cok üzüldüm baska bir avrupa ülkesindeydi o ara daha 2-3 haftalik tanistigi insanlarla 2 aylik gitmisti…bu konu hakkinda daha konusmadim 1 haftadir telimi kapatim konusmuyorum morelim cok bozuk…neden illa sarilir bir erkek kendini arkadaslarina cool göstermek icinmi? ben baska bi kiza bakmasini bile kiskanirken böle bi resim gördüm :( biliyorum beni cok seviyo ama güvenim gitti tamamen ama bi taraftan cok seviyorum bi taraftan bu kiskancligim öldürüyo…ben yasayamam eger gelecekrte evlensekde böyle olursa lavabali mi denilir artik bilmiyorum…tamamen birakmasini istiyorum kizlarla normal resim bile cekilmesin nasil konusabilirim ne yapabilirim beni ciddiye almasi icin dedim önceden uzak dur diye ama yinede gördüm….cok üzgünüm lütfen yol gösterin birakmak da istemiyorum niyetimiz ciddi :(

    Cevap VerCevap Ver
  77. #77 ezgi
    17 Mart 2012 pm31 21:36

    vallahi bende kıskancım biraz ama doktor hanım bahsettiğinize göre sağlıksız kıskanç kategorisine giriyorum özgüvenim tavan yapmış durumda yinede sevgilimin beni aldatacağı fikri hep aklımda. sanırım tavsiyelerinize uymam yerinde bir davranış olur. sadece böyle durumlarda ani parlama göstermek yerine uzaktan izleyeceğim gerçektende benim kuruntularım yüzündenmi bu haldeyim bakacağım. ama muhtemelen benim kuruntularım yüzündendir, genelde her duyguyu abartarak yaşarım zaten. teşekkürler yazılarınızın devamını bekliyorum :)

    Cevap VerCevap Ver
  78. #78 şeyma
    21 Mart 2012 pm31 18:59

    ya böyle bırsey olmaz ya herkesten kıskanıyorum annesınden aılesınden 1aylık bebeklerden bıle kızıyorum kendıme ıstemıyorum boyle olmamı duzelecegımı bılsem herseyı yaparım lutfen yardım edın lutfen evlılıgımız bıtmeye basladı

    Cevap VerCevap Ver
  79. #79 sima
    22 Mart 2012 pm31 20:35

    slmlar beyhan bey.ben ilişkimde okadar kıskancımki artık bu beni fiziken rahatsız etmeye başladı. sağlıksız bi kıskançlığım var bunu biliyorum kendime çok sözler veriyorum ama o durumda o an aklıma gelmiyor.mideme korkunç bi ağrı giriyor terliyorum ve sinirden ağlamaya başlıyorum özellikle sağ kolum uyuşuyo başımın sağ kısmı yanıyor resmen.bu yüzden ilk işim psikologa gitmek oldu.ilk zamanlar çok sık ve uzun seanslar daha sonra ara vererek 6 aya yakın psikologa gittim.buarada psikiyatrisede gittim ve ilaç tedavisinede başladım.
    ANKSİYETE BOZUKLUĞU kaygı problemlerim olduğu kanısına vardık.buarada benim sürekli ağlama nöbetlerim oldu. heryerde herkesin yanında ağlayabiliodum.sonunda ilişkime son verdim.ilacı doktoruma danışarak kestim.psikoloğumu bıraktım.herşeyi sildim.yeni sayfa açmaya kalktığımda yine aynı şeyler oldu. bi çok kişisel gelişim kitaplarını okudum.1 yıl aradan sonra sevgilim tekrar döndü bana ve daha önce kıskançlıklarımdan dolayı bıkmış ve evlenmekten vazgeçmişti. şimdi benimle evlenmek istiyo ama ben onun hala etrafında kız arkdşları olmasına ve geçmişindeki kız arkadaşlarına gelemiyorum. sanki bi bayanla konuştuğu an bitecek herşey sanıyorum.aslında güçlü görünen ve genç güzel bi bayanım.oda beni çok beğeniyor.ama çok korkuyorum.aslında kıskançlık deil sanırım beni bitiren özgüvenimde bi problem var.ona hayır diyemiyorum sanırım verdiğim tavizlerden dolayı kendime kızgınlığım.yeniden psikologa gitmek yeniden o beni kilo aldıran ilaçlara başlamak istemiyorum.en yakın zaman tavsiyelerinizi bekliyorum sizin ve arkadaşlarımın sevgiyle kalın!

    Cevap VerCevap Ver
  80. #80 azazel
    02 Nisan 2012 pm31 07:57

    merhaba ben 17 yaşımdayım yabancı uyruklu bir kız arkadaşım var 2 yıldır birlikteyiz (yaşımdan dolayı ciddiye almamazlık yapmayın lütfen :) ) benim kıskançlığım sağlıklı sağlıksız diye ayrılmıyor sadece abartıyorum bazı şeyler ilk defa bu kıza karşı böyle hissettim bu onu hiç rahatsız hissetmiyor ben onun hiçbir erkekle konuşmasını sosyal paylaşım sitelerine girmesini istemiyorum oda bunları hepsini uyguluyor ama kendisi çok güzel olduğundan bi takım sıkıntılar çekiyorum bereber aynı lsedeydik ve ben atıldım o hala orda öğrenim görüyor birgün tel. çaldı ve uyandım ağlıyordu yüksek sınıflardan bir çocuğun ona ahlaksız bir teklifte bulunduğunu söyledi ve ben hemen yatağımdan ççıkıp gördüğüm ilk ekmek bıçağını alıp taksiye binip okula gittim çocuğu bulup bıçakladım herkesin önünde aleme ibret olsun diye tabi bu okulun ortasında olduğundan dolayı başım derde girdi okulun güvenlik kameralarından görünmüşüz okulun sivil polisi dewreye girdi ve süükleyerek cıkarttı okuldan mahkemelerim hala dewam ediyor ve bukonuda kızarkadaşımın hiç sucu olmamasına rağmen benm basım derde gırdıgı ıcın bana bunu soyledıgıne pişman birkeresindede dışarda yemek yiyorduk karşıdakı masada bır cıft wardı 20 li yaşlarda adamdakı rahatlıga bakarmısınız karşısınde kızarkadaşı olmasına rağmen benim kız arkadaşımı gözüyle yiyorduyordu bende yanına gidip kafasına üstünde oturduğum sandalyeyi geçirdirm ordanada sürükleyerek güvenlikler attı dışarıya ve artık kız başım derde girmesin die halka açık biryere gitmiyor benımle birkeresindede otobüsteyiz kro magandanın birisi otobüse bindiğinden beri bakmaya başladı kolum omuzunda ve yapışık ikiz gibiydik ama adam umursamadı bıle benı ve bakmaya dewam edıyordu yanımıza kadar yaklaşınca bende çelme taktım ve sora üstüne cıktım ordada bıraz dövdüm sol elımın ıkı parmağı kırık :D ve bunlarda hhiç bir abartı yok ben bunu övünmek aksatıyla yazmadım cidden bıktım bunlarda türk mılletının uçkuruna düşkün olmasından bıktım onun sadece bana ayit oldugunu bılıyorum ama ona bakmaları bıle benı rahatsız edıor katil olmaktan korkuyorum cidden tedaviye ihtiyacım oldugunu dusunuyorum tawsıyenız warmı acaba şimdiden teşekkürler

    Cevap VerCevap Ver
  81. #81 banu
    17 Nisan 2012 pm31 14:25

    biz eşimle severek evledik ben evlilihim 2 senesinde annene oldum çocuhumengelli oldu ben çocuhumu eşimi bırakıp gittim anneme ondan sonra geri geldim eşimin güveni bana karşi yok ama 6 tı senesonra çocuhumuz oldu sahlıklı size sorum eşim tivitırda bazı kadınları eklemiş ben yazışmaları buldun konuyu ona açtım ona söyledihimde sen beni bıraktıhın için yapıyom dedi ben ne yapmalıyım cevappp istiyorom şimdidfen teşekkürler

    Cevap VerCevap Ver
  82. #82 fatma
    27 Nisan 2012 pm31 14:00

    eşimi çooooook seviyorum ama bi o kadar da kıskanıyorum eşim beni sevdiğini yeri geldiğinde bazen yersiz sölüyo biliyorum beni çok seviyo işten eve evden işe ama dışarı çıktığımızda sanki birilerine bakıyo gibi geliyo bakmıyo ama bu kuruntumla eşimle çok kez tartışmaya girdik napcam bilmiyorum bnde özgüven sorunuda var kıyafetlerimi çok güzel giyinirsem makyajlı olursam kendime güveniyorum ama kıyafetim yok NAPMALIYIM :(

    Cevap VerCevap Ver
  83. #83 zeliha
    30 Nisan 2012 pm31 16:58

    merhaba ben iki aydır eşimden ayrıyı.boşanma davası açtım iki cocuğum var fakat eşimi seviyorum.ama onunla defalarca denemelerimize rağmen başaramadık son on aydır güvenszlik girdi onu aldattığımı zannediyor.bunun üzerine ayrılmayı halen istemiyor.onun gözünde kötü biriyim fakat benden ayrılmak istemiyor.yanıma her geldiğinde birlikte olmak istiyor bende bir noktadan sonra kabul ediyorum.lütfen yardım edin doğrumu yapıyorum ona nasıl davranmam gerek cevabınızı bekliyorum.teşekkür ederim

    Cevap VerCevap Ver
  84. #84 Kartaliçe
    07 Mayıs 2012 pm31 17:23

    Ceff Yorumun Başarılıydı :)

    Cevap VerCevap Ver
  85. #85 almilaburçin
    12 Mayıs 2012 pm31 15:03

    of bende çok kıskanç biriyim 1 yıldır evliyiz 5 yıldırda beraberdik evlenmeden önce böyle değildim kıskançtım aslında ama dozunda şimdi ise çok kıskanıyorum geçmişte beni aldattı güvensizlik var onun bana karşı bnm ona karşı dışarı çıkmasına izin vermiorum maça bile gitsin istemiorm yanımdayken bile bakıyor die düşünüyorum seviyorum aslında ama bunları gördükçe nefret ediorm işte o nefrette sevgiyi bastırıyor bi açık görse başta bakıyor sonra ben kavga çıkartırım die kafasını çeviriyor hep şunu düşünüyorum bnm yanımda çaktırmadan bakan ben yokken ne yapıor ??? boşanma noktasına geldik oda bni kıskanıor etek giyme dekolte giyme topuklu giyme tmm giyinmiyorum kavga olmasın diye peki sen bana giydirmiorsun nie millete bakıorsun ??? bu erkekler hep mi böyle yoksa sırf bnm eşim mi böyle yapıor ??? tüm yorumları okudum bende gerçekten çaresizim tamam diorum kıskanmıycam ama sinir olduktan sonra duramıorum çok yoruldum … ztn bize ona giyme bunu giyme derler milletede bakarlar ztn akıllarından ne geçiriolarsa baktıklarında bizi kısıtlıolarki aynısını bnm eşimede derler die çok sıkıcı olmaya başladı bu evlilik hep oğlm için dayanıorum yoksa onun asla şansı yoktu … cewap yazarsanız mutlu olurum

    Cevap VerCevap Ver
  86. #86 berin
    13 Mayıs 2012 pm31 21:08

    arkadaslar bendede herseyin tersi,ben bir bayanim ve asiri kiskancliktan dolayi coookkk kavga ediyoruz,ama kiskanc olan ben degil esim.Herseyi kiskaniyor benim onu aldatigimi düsünüyor,ama buna bir sebep yok cünkü simdiye kadar hic birseyimi yakalamadi 8 senedir evliyiz,o beni aldatti defalarca ama o beni daha cok kiskaniyor.Cok skldm bu durumdan,böyle devam ederse sonumuz cok kötü,bu arada kendiside yakisikli,benide insanlar cekici bulur ama neden böyle.Ben kendime cok güveniyorum,ve kiskananlar icin de fikrim kendinize güvenin,o olmasa baskasi var beni kaybeder diye düsünün.Bende mükkemel aldatiktan sonra bu düsünce bana cok yardimci oluyor :)

    Cevap VerCevap Ver
Yorum Bırakın